Købs- og leveringsbetingelser for Guldsmed Bræmer-Jensen ApS

www.braemer-jensen.dk ejes af:

Guldsmed Bræmer-Jensen ApS
Torvegade 2
8900 Randers C
Tlf: 86 42 13 66
Mail: [email protected]
CVR: 41464917

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gør sig gældende ved online køb hos Guldsmed Bræmer-Jensen. Disse er gældende hvis ikke der er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Braemer-Jensen.dk.

Fordele ved at handle hos www.braemer-jensen.dk:

  • Det koster 0 kr i fragt over alt i Danmark
  • Du kan bytte varen i mere end 300 butikker, da vi er med i guldsmedebutikkernes landsdækkende bytteservice. (Gælder ikke tilbudsvarer)
  • Vi er overbevidst om, at indpakningen har stor betydning – derfor pakker vi altid varen gratis ind
  • Vi har over 100 års erfaring i branchen og sikre dig den bedste smykkeoplevelse

Bestilling
For at handle på braemer-jensen.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi godkender. Er du endnu ikke fyldt 18 år, er der dog mulighed for alligevel at købe varer hos os, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

www.braemer-jensen.dk er åben 24 timer i døgnet, og for dig som kunde betyder dette, at du stort set altid kan handle hos os, med mindre hjemmesiden er under vedligeholdelse, og derfor ikke er tilgængelig på internettet.

Sådan køber du på braemer-jensen.dk
Som kunde vælger du de varer, du ønsker at købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. I indkøbskurven kan du helt frem til bestillingstidspunktet rette indholdet i kurven samt tjekke priserne på de forskellige varer.

Når du går til ”kassen” vil du få et overblik over fragtgebyr. For at bestille skal du blot under ”kassen” indtaste navn, leveringsadresse, e-mail, telefonnummer og vælge hvilken betalingsform du ønsker. Først når du bekræfter købet, går til betaling og har indtastet betalingsoplysninger bliver ordren sendt til braemer-jensen.dk.

Betaling og priser
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • Visa Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • VisaElectro
  • AmericanExpress
  • MasterCard
  • Mobilepay

Betalingen foregår på en krypteret og sikker forbindelse via QuickPay.
Braemer-jensen.dk betaler kortgebyr.
Alle priser på webshoppen er inklusiv 25 % moms.
Vi forbeholder os retten til at annullere et salg, såfremt vi har mistanke om betalingskortsvindel.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Lager
Hos braemer-jensen.dk bestræber vi os på altid at have vores lagerstatus opdateret. Bestiller du som kunde en varer vi ikke har på lager og det viser sig at produktet har en længere leveringstid, kontakter vi dig hurtigst muligt gennem et telefonopkald eller på e-mail. Her vil vi sammen finde den bedste løsning til dig som kunde.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, vil du efterfølgende modtage en kvittering på din e-mail for vores modtagelse af din bestilling.

Levering og forsendelse
Er den ønskede vare på lager, er leveringstiden indenfor 1-3 hverdage. Er varen derimod ikke på lager, sender vi den så snart vi har den på lager igen. Her går oftest 4-7 hverdage. Viser det sig at varen er i restordre hos en af vores leverandører, vil du hurtigst muligt blive oplyst om dette samt en leveringsdato.

Hvis du har købt mere end én vare på webshoppen, vil vi afsende din ordre, så snart alle varerne på ordren er klar til afsendelse, med mindre andet er aftalt. Leveringen af varen sker i det øjeblik, at du som køber har fået varen udleveret. Det betyder at risikoen for varer købt hos braemer-jensen.dk overgår til dig som køber på leveringstidspunktet.

Din pakke sendes med Post Danmark eller GLS. Gennem Post Danmark er der mulighed for selv at bestemme, om du ønsker pakken leveret til døren "med omdeling" eller "uden omdeling" og dermed selv afhenter pakken hos et valgfrit posthus eller pakkeboks. Du vil modtage en sms eller e-mail, når din pakke er klar til afhentning i den valgte pakkeshop. Benytter du dig af GLS, leveres varen i en GLS pakkeshop.

Bemærk: Vi leverer kun til pakkeshops i Danmark. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færørene.

Emballage
Varen vil altid være pakket ind i en forsvarlig emballage, for at sikre pakken ikke bliver beskadiget under transporten. Viser det sig at pakken er opbrudt eller på anden måde ødelagt, bør du straks kontakte enten Post Danmark eller GLS, alt efter hvem der har leveret din pakke. Du kan også kontakte os.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløbet 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løbet fristen fra den dag, hvor du modtaget den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederest i handelsbetingelserne. 

Varer som er specialfremstillet eller ændret i størrelse kan ikke returneres.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb,har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Sørg derfor altid for at pakken varen forsvarligt ind samt gemme kvitteringen fra postvæsenet til eventuel fremtidig reference.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du kan ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløbet, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, hurtigst muligt dog senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftale andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Pakken sendes den til nedenstående adresse:

Guldsmed Bræmer-Jensen ApS
Torvegade 2
8900 Randers C
ATT: Webshop

Vedlæg venligst retursedlen i pakken, hvorpå der tydeligt fremgår ordrenummer samt om du ønsker at ombytte varen eller vil have pengene retur.

HUSK at en vare der er købt i webshoppen også kan byttes i vores fysiske butik i Randers eller hos en af landets andre guldsmedebutikker, da vi har landsdækkende bytteservice. Find din nærmeste butik her.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation
I henhold til købeloven yder Guldsmed Bræmer-Jensen 2 års reklamationsret. Det betyder at du som kunde kan få en mangelfuld vare reparereret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage alt afhængigt af den konkrete situation. For vare med begrænset holdbarhed (her fx overfladebehandlede smykker) er din klagemulighed afgrænset af holdbarhedsperioden.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at reklamationen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden form for uhensigtsmæssigt adfærd med varen.

Du skal reklamere hurtigst muligt, dog inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Guldsmed Bræmer-Jensen V/ Mikael Bræmer-Jensen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den Dataansvarlige er Guldsmed Bræmer-Jensen.

Som registreret hos Guldsmed Bræmer-Jensen ApS har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i forbindelse sendes til: [email protected]

Bemærk
Hos Guldsmed Bræmer-Jensen ønsker vi altid at give vores kunder den bedste oplevelse. Alligevel ved vi godt, at der altid kan opstå misforståelser eller menneskelige fejl. Har du som kunde haft en dårlig oplevelse mens du har handlet hos os, ser vi gerne at du kontakte os på: webshop@braemer-jensen.dk og vi sammen finder frem til den rette løsning.

Alligevel skal vi som følge af loven oplyse dig som kunde om dine klagemuligheder.
Hvis du vil klage over en vare købt hos os, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

braemer-jensen.dk
Torvegade 2
8900 Randers C
Tlf: 86 42 13 66
Mail: [email protected]
CVR: 41464917

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

 

Vent venligst ...